ist-film-analizi-1

 EĞİTİM ve ÜCRET BİLGİSİ 2022

"1 Yönetmen 3 Film" Atölyesi

(Kayıtlar Başladı)

Güncellenecek

  4 Hafta Boyunca
Her Cuma 19.00 - 22.00

  Film Analizi 1 - Hafta Sonu Grubu

(Kayıtlar Başladı)

 Güncellenecek

  8 Hafta Boyunca
Her Cumartesi 12.00-15.00

  • 8 HAFTALIK ATÖLYELER
  • Fiyat bilgisi için iletişime geçiniz.  
  • Kredi Kartı Ödemelerinde +KDV Uygulanmaktadır.          
  • 24 Saat Eğitim
  • "1 YÖNETMEN - 3 FİLM" ATÖLYESİ 
  • Fiyat bilgisi için iletişime geçiniz.    
  • 12 Saat Eğitim

SMS ÖN KAYIT
Ad / Soyad, Katılmak istediğiniz atölye, mail adresinizi yazarak 0533 583 08 78 numaralı telefona gönderiniz.

ONLİNE BAŞVURU FORMLARI

"1 FİLM - 3 YÖNETMEN" ATÖLYESİNE KAYIT İÇİN;  

1 Yönetmen 3 Film Atölyesine ön kayıt yaptırmak için Online Başvuru Formu'nu kullanabilirsiniz. Başvurunuzun alınmasının ardından, kesin kayıt için gerekli bilgiler, eğitim bilgilendirme toplantısı ve ödeme seçenekleri e-mail ve telefon yoluyla size iletilecektir.

"FİLM ANALİZİ 1" ATÖLYESİNE KAYIT İÇİN; 

Film Analizi 1 Atölyesine ön kayıt yaptırmak için Online Başvuru Formu'nu kullanabilirsiniz. Başvurunuzun alınmasının ardından, kesin kayıt için gerekli bilgiler, eğitim bilgilendirme toplantısı ve ödeme seçenekleri e-mail ve telefon yoluyla size iletilecektir.

 

Film Analiz 1 Kursu; Sinematek Film Analizi Eğitimleri'nin temel kursudur. Toplam; haftada 1 gün x 3 saat, 2 ay, 24 ders saati sürer. Kursun kontenjanı 10 kişidir.
Kimler İçin; Bir filmi analiz etmek, filmin arkasındaki duyguyu sistematik bir şekilde öğrenmek, yönetmen sineması hakkında bilgi sahibi olmak ve dünya sinema tarihine yakından bakmak isteyen herkes için uygundur.
Anahtar Özelliği; Kronolojik ve sistematik olarak çeşitli akımların ve çeşitli yönetmenlerin yapı taşı filmlerinin dersten önce izlenmesi ve derste analizinin yapılması şeklinde ilerler.
Kur Sistemiİlk kuru bitiren öğrencilerimiz 'Film Analizi 2' kursuna katılarak, ileri seyive analiz eğitimine devam edebilirler.
Başarı Sertifikası; Kursa yüksek oranda katılım gösteren ve bu kur sonunda; bir film analiz metni veren öğrencilerimize 'Başarı Sertifikası' verilir.

 FİLM ANALİZİ ATÖLYESİ

DERS PROGRAMI

Ayrıntılı Bilgi:

Film izlemeyi seviyor musunuz? İyi bir film izleyicisi olduğunuzu düşünüyor musunuz? Film Analizi kursumuzda, 8 hafta boyunca öğrencilerimiz her hafta belirli akımlardan örnek filmleri izleyerek, bu filmlerin nasıl analiz edileceğini, bu filmlerin ve akımların arka planında neler olduğunu öğreniyorlar! İlk haftanın sonundan itibaren öğrenciler, sonraki hafta için belirlenen filmlerden birini izliyorlar ve kronolojik olarak Türk ve dünya sineması klasiklerini analiz ediyorlar. Böylece yönetmen, senarist olmak isteyen öğrencilerimiz, daha iyi bir sinema izleyicisi oluyorlar ve gelecek projelerinde bu teorik bilgilerden yararlanıyorlar. Ayrıca film izlemeyi seven tüm sinefiller de film okumanın önemini anlıyorlar. İyi bir film izleyicisi olmak isteyen herkesi bekliyoruz.

 

 "1 YÖNETMEN - 3 FİLM ATÖLYESİ" (Hitchcock)

1. Hafta: Hitchcock Sineması’ndaki Temel Kavramlar

2. Hafta: Shadow of a Doubt (Şüphenin Gölgesi, 1943) 

3. Hafta: Vertigo (1958) 

4. Hafta: Psycho (Sapık, 1960) 

 

"1 YÖNETMEN - 3 FİLM ATÖLYESİ" (Bergman)

1. Hafta: Bergman Sineması'ndaki Temel Kavramlar

2. Hafta: 7. Mühür (1952)

3. Hafta: Yaban Çilekleri (1952)

4. Hafta: Çığlıklar ve Fısıltılar (1972)

FİLM ANALİZİ  -1-

1.Hafta: Victor Fleming – Oz Büyücüsü – The Wizard of Oz ( 1939 )

Bir Film Nasıl Okunur?

Bir Filmi Değerlendirirken Nelere Dikkat Edilir? 

2.Hafta: Robert Wiene – Dr. Caligari’nin Muayenehanesi (Das Cabinet des Dr. Caligari, 1920)

Alman Dışavurumculuğu

Akımlar ve Diğer Sanatlarla Sinemanın Etkileşimi

3.Hafta: Orson Welles – Yurttaş Kane (Citizen Kane, 1941)

Alan Derinliği

Kamera Hareketlerinin İşlevi

4.Hafta: Vittorio de Sica – Bisiklet Hırsızları (Ladri de Biciclette, 1948)

İtalyan Yeni Gerçekçiliği

5.Hafta: Jean Luc Godard – Hayatını Yaşamak (Vivre Sa Vie, 1962)

Fransız Yeni Dalgası

Modern Sinemanın Doğuşu (Özdeşleşme – Yabancılaşma Karşıtlığı)

Auteur Kuramı ve Önemi

6.Hafta: Steven Spielberg – Jaws, 1975

Yeni Hollywood Sineması

İdeoloji ve Alt Metin Analizi

7.Hafta: Quentin Tarantino – Kill Bill, 2003-2004

Postmodern Anlatı ve Türlerin İç İçe Geçmesi

8.Hafta: Semih Kaplanoğlu – Yumurta, 2007

Yeni Türkiye Sineması

Sinemada Metafizik Olanı Görünür Kılma

 

"Film Analizi 1" sonrasındaki atölyelere "Film Analizi 1" atölyesinin bitiminden sonra kayıt olunabilmektedir. 

FİLM ANALİZİ -2-

 

Avrupa Sineması -1- 

  1. The Third Man – Üçüncü Adam (Carol Reed, 1949)
  2. Ordet – Söz (Carl T. Dreyer, 1955)
  3. Cleo 5 to 7 - 5’ten 7’ye Cleo (Agnes Varda, 1962)
  4. Anita G. – Düne Veda (Alexander Kluge, 1966)
  5. Kes – Kerkenez (Ken Loach, 1969)
  6. The Spirit of the Beehive - Arı Kovanının Ruhu (Victor Erice, 1973)
  7. The Tin Drum – Teneke Trampet (Volker Schlondorff, 1979)
  8. The Wings of Desire – Berlin Üzerinde Gökyüzü (Wim Wenders, 1987)

 

Avrupa Sineması -2-

  1. Antonia – Antonia’nın Yazgısı (Marleen Gorris, 1995)
  2. Ratcatcher (Lynne Ramsay, 1999)
  3. The Return – Dönüş (Andrei Zvyagintsev, 2003)
  4. Goodbye Lenin - Elveda Lenin (Wolfgang Becker, 2003)
  5. Reconstruction - Yeniden Sev Beni (Christoffer Boe, 2003)
  6. The Bothersome Man - Sorun Yaratan Adam (Jens Lien, 2006)
  7. 4 Months, 3 Weeks and 2 Days – 4 Ay, 3 Hafta ve 2 Gün (Cristian Mungiu, 2007)
  8. Waltz with Bashir – Beşir’le Vals (Ari Folman, 2008)

 

Avrupa Sineması -3-

  1. Dogtooth - Köpek Dişi (Yorgos Lanthimos, 2009)
  2. Fish Tank (Andrea Arnold, 2009)
  3. We Need to Talk About Kevin – Kevin Hakkında Konuşmalıyız (Lynne Ramsay, 2011)
  4. Holy Motors – Kutsal Motorlar (Leos Carax, 2012)
  5. Ida (Pawel Pawlikowski, 2013)
  6. High-Rise – Gökdelen (Ben Wheatley, 2015)
  7. The Square – Kare (Ruben Östlund, 2017)
  8. Lazzaro Felice – Mutlu Lazzaro (Alice Rohrwacher, 2018)

 

Amerikan Sineması 

  1. Memento – Akıl Defteri (Christopher Nolan, 2000)
  2. Synecdoche, New York – New York Yanılsamaları (Charlie Kaufman, 2008)
  3. Black Swan - Siyah Kuğu (Darren Aronofsky, 2010)
  4. Tree of Life – Hayat Ağacı (Terence Malick, 2011)
  5. The Revenant – Diriliş (Alejandro Gonzales Inarritu, 2015)
  6. Nocturnal Animals – Gece Hayvanları (Tom Ford, 2016)
  7. First Reformed (Paul Schrader, 2017)
  8. Roma (Alfonso Cuaron, 2018)

 

Dünya Sineması

  1. In the Mood for Love - Aşk Zamanı (Wong Kar Wai, 2000)
  2. Bin-jip - Boş Ev (Kim Ki-Duk, 2004)
  3. La Antena – Anten (Esteban Sapir, 2007)
  4. Tony Manero (Pablo Larrain, 2008)
  5. Forushande – Satıcı (Ashgar Farhadi, 2016)
  6. Zama (Lucrecia Martel, 2017)
  7. Lerd (Muhammed Resulov, 2017)
  8. Burning (Chang-Dong Lee, 2018)

 

Türk Sineması

  1. Gurbet Kuşları (Halit Refiğ, 1964)
  2. Sevmek Zamanı (Metin Erksan, 1965)
  3. Umut (Yılmaz Güney, 1970)
  4. Muhsin Bey (Yavuz Turgul, 1980)
  5. Anayurt Oteli (Ömer Kavur, 1986)
  6. Uzak (N.B.C., 2002)
  7. Polis (Onur Ünlü, 2006)
  8. Takva (Özer Kızıltan, 2006)

 

Yeni Türk Sineması

  1. Sonbahar (Özcan Alper, 2008)
  2. Hayat Var (Reha Erdem, 2008)
  3. Kıskanmak (Zeki Demirkubuz, 2009)
  4. Çoğunluk (Seren Yüce, 2010)
  5. Gölgeler ve Suretler (Derviş Zaim, 2011)
  6. Ahlat Ağacı (N.B.C., 2018)
  7. Kız Kardeşler (Emin Alper, 2019)
  8. Buğday (Semih Kaplanoğlu, 2017)

Karma Yönetmen Sineması -1-

  1. Journal D’un Cure de Campagne – Bir Taşra Papazının Güncesi ( R. Bresson, 1951 )
  2. Tokyo Monogatari – Tokyo Hikayesi ( Yasujiro Ozu, 1953 )
  3. Smultronstallet – Yaban Çilekleri ( Ingmar Bergman, 1957 )
  4. Psyhco – Sapık ( Alfred Hitchcock, 1960 )
  5. Offret – Kurban ( Andrei Tarkovsky, 1986 )
  6. L’eclisse – Batan Güneş  ( Michelangelo Antonioni, 1962 )
  7. Otto e Mezzo – Sekizbuçuk  ( Federico Fellini, 1963 )
  8. Le Mepris – Nefret  ( Jean-Luc Godard )

 

Karma Yönetmen Sineması -2-

  1. Il Deserto Rosso – Kızıl Çöl  ( Michelangelo Antonioni, 1964  )
  2. A Clockwork Orange – Otomatik Portakal  ( Stanley Kubrick, 1971 )
  3. Zerkalo – Ayna  ( Andrei Tarkovsky, 1975 )
  4. Taxi Driver- Taksi Şoförü  ( Martin Scorses, 1976 )
  5. Stalker – İz Sürücü   ( Andrei Tarkovsky, 1979 )
  6. The Shining – Cinnet  ( Stanley Kubrick, 1980 )
  7. Paris, Texas  ( Wim Wenders, 1984 )
  8. Ohayo - Günaydın   ( Yasujiro Ozu, 1959 )

 

Karma Yönetmen Sineması -3-

  1. The Magnificent Ambersons – Muhteşem Ambersonlar  ( Orson Welles, 1942 )
  2. Det Sjunde Inseglet – Yedinci Mühür ( Ingmar bergman, 1957 )
  3. Vertigo – Yükseklik Korkusu ( Alfred Hitchcock, 1958 )
  4. La Dolce Vita – tatlı Hayat ( fFrderico Fellini, 1960 )
  5. Repulsion – Tiksinti ( Roman Polanski, 1965 )
  6. Le Fantome de la Liberte – Özgürlüğün Hayaleti  ( Luis Bunuel, 1974 )
  7. Viskingaroch Rop – Çığlıklar ve Fısıltılar, 1972 )
  8. Mia Aioniotita Kai Mia Mera – Sonsuzluk ve Bir Gün ( T. Angelopoulos, 1998 )

 

Karma Yönetmen Sineması -4- 

1. Trendeki Yabancı - Strangers on a Train (Alfred Hitchcock, 1951)
2. Yağmurdan Sonraki Soluk Ayın Öyküleri – Ugetsu Monogatari (Kenji Mizoguchi, 1953)
3. Hiroşima Sevgilim – Hiroshima, Mon Amour (Alain Resnais, 1959)
4. Samanyolu - La voie lactée (Luis Bunuel, 1969)
5. Karanlığın Gölgesi - Don’t Look Now (Nicolas Roeg, 1973)
6. Kahire’nin Mor Gülü – The Purple Rose of Cairo (Woody Allen, 1985)
7. Mavi Kadife - Blue Velvet (David Lynch, 1986)
8. Melankoli – Melancholia (Lars von Trier, 2011)

 

TÜR SİNEMASI

 

Bilimkurgu Sineması

  1. Metropolis (Fritz Lang, 1927)
  2. Invasion of the Body Snatchers – Beden Kemiricilerin İstilası (Don Siegel, 1956)
  3. 2001: A Space Odyssey - 2001: Bir Uzay Macerası (Stanley Kubrick, 1968)
  4. Blade Runner – Bıçak Sırtı (Ridley Scott, 1982)
  5. Dark City - Gizemli Şehir (Dark City, 1998)
  6. Artificial Intellegence - Yapay Zeka (Steven Spielberg, 2001)
  7. Her (Spike Jonze, 2013)
  8. Ex-Machina (Alex Garland, 2014)

 

Korku Sineması

  1. Repulsion – Tiksinti (Roman Polanski, 1965)
  2. Night of the Living Dead - Yaşayan Ölülerin Gecesi (George Romero, 1968)
  3. Don’t Look Now – Karanlığın Gölgesi (Nicolas Roeg, 1973)
  4. The Wicker Man – Gizemli Ada (Robin Hardy, 1973)
  5. Suspiria (Dario Argento, 1977)
  6. The Shining – Cinnet (Stanley Kubrick, 1980)
  7. The Babadook – Karabasan (Jennifer Kent, 2014)
  8. Get Out – Kapan (Jordon Peele, 2017)

 

FİLM ANALİZİ -3- 

"YÖNETMEN SİNEMASI"

 

Film Analizi 3 atölyesi kapsamında, her hafta sinema tarihine yön vermiş, her biri bugün “usta” olarak kabul edilen auteur yönetmenler ve filmleri ele alınıyor. Sinema tarihi boyunca akımlara, yönelimlere ve konjonktürel eğilimlere karşın, ilk filmlerinden itibaren kendi sinema algılarını oluşturan ve kariyerleri boyunca bunu tutarlı bir şekilde ortaya koymayı başarabilen yönetmenlerin yarattıkları sinemasal evrenlerde keyifli bir gezintiye çıkılıyor.

 

3 A

1. Hafta: Alfred Hitchcock

Gerilim sinemasının tartışmasız en önemli yönetmeni olarak kabul edilen Alfred Hitchcock sineması hangi dönemlere ayrılır, her dönemde baskın tema ve biçimsel özellikler nelerdir, Hitchcockyen gerilim nasıl oluşturulur, McGuffin nedir ve Hitchcock filmlerinde nasıl bir işleve sahiptir… Bu ve buna benzer sorular peşinden gidilerek, Hitchcock sinemasını yakından tanıyacağız.

 

2. Hafta: Luis Bunuel

Hem gerçeküstücülüğün hem de politik sinemanın en önemli figürlerinden… Pek çok filmi sansür engeline takılan, film çekmek için farklı ülkelerde mekik dokumak zorunda kalan sinema tarihinin en kışkırtıcı figürlerinden biri Luis Bunuel. Yönetmenin sinemasının belirgin dönemleri, baskın temaları, gerçeküstücülük ve Freud’la ilişkisi, rüya ve gerçeklik arasında kurduğu ince çizgi ve sinemasındaki politik damar… Bunuel’i daha yakından tanımaya hazır mısınız?

 

3. Hafta: Ingmar Bergman

Sinema tarihindeki panteonun en üstündeki isimlerden, bütün çağdaşları üzerinde etkisi olan, sinemaya meta düzeyinden çıkarıp içsel bir sorgulama sürecine dönüştüren ve sinemaya felsefi bir derinlik katan Ingmar Bergman… Yönetmenin çocukluğundan, tiyatroyla olan ilişkisine, sinemasındaki metafizik unsurlara, Tanrı’yı ve inancı sorgulayışına dek Bergman sinemasının derinliklerinde felsefi bir yolculuğa çıkıyoruz.

 

4. Hafta: Andrei Tarkovski

Sovyetler Birliği’nin en önemli yönetmeni, kendisinden sonraki her yönetmenin kendisiyle kıyaslandığı, hiçbir filminin kopyalanamadığı, tamamen kendine has ve benzersiz bir sanatçı… Andrei Tarkovski’nin sinemasında temel izlekler nelerdir, filmleri nasıl okunmalıdır, filmlerini bu kadar etkileyici kılan unsurlar nelerdir?

 

5. Hafta: Akira Kurosawa

Batı’nın “En Doğulu” Doğu’nun ise “En Batılı” yönetmeni olarak kabul edilen Akira Kurosawa sinemasının dönemleri, yönetmenin beslendiği kaynaklar ve sinemasını oluşturan temel öğelere bakıyoruz.

6. Hafta: Krzysztof Kieslowski

Sadece Polonya’nın değil, Avrupa sinemasının da en önemli yönetmenlerinden biri Kieslowski… Kieslowski sinemasının temel motifleri, yönetmenin kaderciliği, karakterlerinin inanç sorgulaması gibi belirgin başlıkları büyüleyici bir sinematografik yolculuk eşliğinde araştırıyoruz.

 

7. Hafta: David Lynch

Dünya sinemasının en çarpıcı yönetmenlerinden David Lynch’in bilinçaltına bir yolculuğa çıkıyoruz. Sinemayı nasıl algılıyor, filmlerinde herkesi şaşırtan noktalar neler ve Lynch sineması modern sinemada nerede duruyor? Bu gibi sorulara cevap arıyoruz.

8. Hafta: Abbas Kiarostami

İran sinemasının en kayda değer yönetmenlerinden biri Abbas Kiarostami… Aynı zamanda Godard’a göre “yeni bir sinema” anlayışının da en başarılı örneği… Batının keşfettiği bir formu Doğu’ya özgün bir bakışla yeniden şekillendiren Kiarostami’nin sinemasına bir bakış atıyoruz.

 

3 B

1. Hafta: Jane Campion,

2.Hafta: Nuri Bilge Ceylan

3.Hafta: Theodoros Angelopoulos

4.Hafta: Bela Tarr

5.Hafta: Robert Bresson

6.Hafta: Lars von Trier

7.Hafta: Michael Haneke

8.Hafta: Jean-Luc Godard

 

3 C

1. Hafta: Agnes Varda

2.Hafta: Federico Fellini

3.Hafta: Michelangelo Antonioni

4.Hafta: Stanley Kubrick

5.Hafta: Wim Wenders

6.Hafta: Ken Loach

7.Hafta: Reha Erdem

8.Hafta: Alexander Sokurov

FİLM ANALİZİ -4-

"SİNEMA YAZARLIĞI"

Önceki kurlarda, filmler, türler, akımlar ve  auteur yönetmenlerin sinema ve estetik tercihleri hakkında detaylı bilgi sahibi olan katılımcılarımız, bu kurda, edindikleri bilgileri pratiğe dökme imkanına kavuşuyor, 4 haftalık bir eğitim programı çerçevesinde seçilen filmler ve yönetmenler çerçevesinde film eleştirisi yazıyorlar.

 

1. Hafta:

Film Eleştirisi Nedir, Nasıl Yazılır?

Film Eleştirisi’nde Temel Kuramlar

 

2. Hafta:

(Kararlaştırılan Bir Film Hakkında Yazılan) Eleştiri Yazılarının Okunması ve Tartışılması

 

3. Hafta:

(Kararlaştırılan Bir Film Hakkında Yazılan)Eleştiri Yazılarının Okunması ve Tartışılması

 

4. Hafta:

(Kararlaştırılan Filmler Hakkında Yazılan) Karşılaştırmalı Film Eleştirilerinin Okunması ve Tartışılması